Organisationsutveckling
Vi har en modern, utvecklad och mogen syn på organisatoriskt ledarskap.
Vi är specialiserade på förändringsledning och vuxenpedagogik i
serviceföretag och i kunskapsintensiva företag som har specialiserat
sig inom ett eller flera områden.
Strategistöd
Strategier är viktiga i alla sammanhang, speciellt då konkurrensen
är stenhård inom servicesektorn och i många kunskapsintensiva branscher.
Detta gäller för både säljare och köpare. Vi har lång erfarenhet av att
värdera och analysera strategier som har till syfte att bidra till nöjdare kunder,
öka kvalitet, minska kostnader och leda till ett individuellt och organisatoriskt lärande.
Vi hjälper våra kunder till ökad harmoni, effektivitet och lönsamhet.
Förändringsledning är ett strukturerat tillvägagångssätt för att leda individer,
grupper och organisationer från nuläget till ett önskvärt framtida läge.
Till skillnad från projektledning som fokuserar på den tekniska lösningen i en
förändring så fokuserar förändringsledning på människorna i förändringen.
Förändringsledning utgör således ett komplement till projektledning.
I samband med önskade förändringar hjälper vi till med strategier, genomförande,
uppföljning och utvärdering samt rapportering av hela processen med fokus på uppnått resultat.
Det går att se på effektivisering på flera sätt. Antingen kan man utföra ett arbete med mindre
resurser eller så kan man utföra mer arbete med samma resurser. Ett annat sätt att se det
på är att minska på onödiga saker och arbetsuppgifter med mera. Att använda resurserna
effektivt är viktigt, sett ur flera perspektiv.
Genom kvalitativa och kvantitativa analyser med uttalade strategier som grund hjälper
vi till med planering, genomförande och uppföljning av hela processen.
Genom en bra upphandling skapas nya förutsättningar för organisationer och enskilda individer
att kunna göra ett bättre jobb. Upphandlingen är ett av de mest effektiva verktygen i vårt
sätt att se på organisationsutveckling. Ta vara på chansen.
Vi hjälper till med strateger för hur upphandlingen ska genomföras,
vilka utvärderingskriterier som ska tillämpas och hur ett kommande avtal ska se ut med olika
typer av ersättning för bonus och kvalitetsbristavdrag.
Stort fokus sätts på hur avtalet ska driftas och vårdas över tid.
Vilka resurser som går åt för att uppnå önskat resultat av avtalsvård.
Anbudsarbetet utgör ofta en liten organisatorisk resa för anbudslämnaren.
I samband med anbudsgivning finns alltid anledning till analys av den egna organisationen,
vem som gör vad, med vilka resurser och på vilka grunder.
Vi tar vara på det praktiska arbetet med att ta fram ett anbud,
genom att samtidigt komma med förslag till hur anbudslämnaren kan bli mer
konkurrenskraftig på olika sätt
Vi anordnar i huvudsak bara kundanpassade uppdragsutbildningar inom några begränsade områden.
Gemensamt för alla våra utbildningar är att utbildningsbevis enbart utfärdas efter
godkänt kunskapsprov och praktisk tillämpning.
Våra vanligast förekommande uppdragsutbildningar är:
# INSTA 800 Upphandling / Kontroll / Leverantör
# BAS-P/BAS-U
# Systematiskt arbetsmiljöarbete
# Kvalitetsbaserat ledarskap
# Verksamhetsledning
# Asbest